مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در مازندران

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در مازندران چیست

در این مطلب جامع تمامی مشاغلی که در خانه میتوانید انجام دهید را به شما معرفی خواهیم کرد و راهکارهای عملی برای کسب درآمد به شما می دهیم.

به نظر من امروزه هیچ کاری وجود ندارد که زنان نتوانند مثل مردان از پس انجام دادن آن بر بیایند. یا به عبارتی هر کاری را زنان می توانند به درستی و حتی شاید بهتر از مردان انجام بدهند.

محمد مهدی فلاح

اما متاسفانه هنوز در ایران شرایط کاری مناسب و برابر با مردان برای زنان وجود ندارد. خیلی از خانم ها هم به همین دلیل ترجیح میدهند که برای خودشان یک کسب و کار راه اندازی کنند و در خانه کسب درآمد داشته باشند.

خیلی از زنان در مورد کارهایی که می توانند در خانه انجام دهند و از آنها کسب درآمد داشته باشند اطلاعات کافی ندارند.

در این صفحه برای شما خانم های خانه دار لیست مشاغلی که میتوانید انجام دهید و از آنها کسب درآمد بسیار بالایی داشته باشید را آماده کرده ایم:

  1. بلاگری
  2. ادمین پیج اینستاگرام
  3. پرستاری در منزل
  4. نگهداری از کودکان
  5. صنایع دستی
  6. بسته بندی در منزل
  7. پرورش طیور
  8. کیک و شیرینی پزی
  9. اسنک و فینگر فود
  10. پرورش گل و گیاه
  11. فروشگاه اینترنتی
  12. پرورش زنبورعسل

1- بلاگری

برای اینکه به درستی بلاگری را به شما معرفی کنیم در ابتدا اجازه دهید که به شما بگوییم که بلاگر کیست؟
بلاگر شخصی است با استفاده از تولید محتوا آموزشی، سرگرمی و یا انگیزشی با مخاطبین خود در ارتباط است. این محتوا با یک دلیل خاص ایجاد می شود. هر تکه از محتوای که تولید می شود در خدمت یک برنامه و هدف بزرگتر یا اصطلاحا برنامه بازاریابی است.

با توجه به تعریف بالا بلاگری برای ما مشخص تر شده است. بلاگری به فرآیند انجام این کار گفته می شود.

انواع بلاگر:

  • بلاگر انگیزشی
  • بلاگر آموزشی
  • بلاگر سرگرمی

برای بلاگر شدن آماده هستید؟ یا شاید شما هم دوستان بلاگری دارید و آنها را پی گیری می کنید؟
اگر به بلاگر شدن علاقه دارید و راه های آن را نمی دانید نگران نباشید. ما می خواهیم در مورد معنی و مفهوم بلاگری، کارهایی که یک بلاگر انجام میدهد و روش بلاگر شدن به طور کامل با شما صحبت کنیم.

2- ادمین پیج اینستاگرام

شاید شما هم شنیده باشید که یکی از دوستان و اطرافیانتان نیاز به ادمین پیجح اینستاگرام دارند. حالا ادمین پیج اینستاگرام کیست و چه کاری انجام میدهد؟

3- پرستاری در منزل

با توجه به مشغله افراد در زندگی، نیاز به پرستار سالمند و کودک در منزل بسیار زیاد است. برای انجام دادن این کار نیاز به یک سری مهارت های خاص دارید. برای مثال اگر می خواهید پرستار کودک در منزل باشید باید رابطه خوبی با کودکان داشته باشید تا بتوانید نیازهای آنها را برطرف کنید. برای نگه داری از برخی از سالمندان هم نیاز است تا بخشی از مسائل پزشکی را داشته باشد.

شما با استفاده از این شغل پرستار سالمند و پرستار بیمار در منزل خود می توانید به کسب درآمد بپردازید .

من به عنوان مشاور به یک خانم در این حوزه مشاوره دادم و شاهد رشد کسب و کار این شخص از نزدیک بودم. از اونجاییکه بعد از توسعه درخواست برای این کار بسیار زیاد بود شخص برای خودش پرسنل استخدام کرد و فقط آنها را مدیریت می کرد.

محمد مهدی فلاح

4- نگهداری از کودکان

برای نگهداری از کودکان شما دو گزینه پیش رو دارید: اولین گزینه این هست که کودک را در خانه خود نگه داری کنید و دومین گزینه این است که به خانه والدین کودک رفته و در آنجا از کودک مراقبت کنید. در روش اول می توانید هم زمان چند کودک را در منزل خود نگه داری کنید و برای خود درآمد بیشتری به دست بیاورید. کارهایی که باید انجام دهید در این شغل بسته به سن کودک متفاوت است. به طور مثال نگه داری از یک نوزاد چند ماهه نیاز به تعویض پوشک، انجام نظافت، غذا دادن است.

شما برای انجام این کار باید شخصیتی صبور و مهربان داشته باشید. اگر از بودن در کنار کودکان لذت می برید حالا می توانید از این کار پول هم در بیاورید.

5- صنایع دستی

این موضوعات معرفی شده بخشی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در مازندران می باشد و فرقی ندارد که شما در ساری، بابل، آمل، رامسر یا یکی از روستاهای این استان باشید اگر بخواهید می توایند از این مشاغل درآمد خوبی به دست بیاورید.

6- بسته بندی در منزل

یکی از شغل های پرسودی که میتوان به عنوان کار در خانه انجام داد بسته بندی است.

لیستی ار چند نمونه محصولاتی که در کل کشور در حال بسته بندی میباشد:

  • جوراب و انواع پوشاک
  • انواع میوه‌های خشک و چیپسی
  • حبوبات
  • غلات
  • چای خشک در انواع مختلف چای سیاه، چای سبز و….
  • گیاهان دارویی متعدد
  • قند و شکر
  • وسایل چرمی در ابعاد کوچک
  • برخی لوازم و قطعات الکتریکی
  • زرشک
  • خشکبار
  • آجیل
  • ابزار و وسایل پلاستیکی
  • برخی لوازم کوچک آشپزخانه
  • لوازم تحریر
  • گل خشک

اگر بخواهیم این لیست را ادامه دهیم باید چندین صفحه A4 را پر کرد. در واقع هر چیزی که ابعاد و حجم مناسب داشته باشد و بتوان اصول بهداشتی را رعایت کرد، می‌توان در خانه آن‌ها را بسته بندی و پلمپ کرد.

این کار به 2روش انجام میشود:
روش اول:  خود شخص در منزل خود اقدام به بسته بندی کالا و یا مواد غذایی می‌کند.
روش دوم:   اشخاص به استخدام یک فرد یا یک شرکت در می‌آیند و برای آنها فعالیت می‌کنند. که در این روش کارفرما یا مدیر مجموعه  به افراد روال کار و طرز بسته بندی را آموزش میدهد و بر اساس هر پک بسته‌بندی مبلغی را در نظر میگیرد. و طبق قرارداد انجام شده تحویل بسته بندی هم میتواند  هفتگی یا ماهانه باشد.

کار بسته بندی برای خانم های خانه دار بسیار درآمد زا و آینده دار است ، زیرا با شروع از یک محیط کوچک مثل اتاق خودش میتواند کم کم کارش را گسترش دهد و سفارش بیشتری بگیرد. همچنین با گسترش کارش میتواند افراد دیگری را هم مشغول به کار کند و در واقع یک نوع اشتغال زایی انجام شود.

از مزایای کار بسته بندی این است که احتیاج به سرمایه زیاد ندارد ،یعنی میتوان با یک سرمایه خیلی اندک شروع کرد و احتمال شکست در آن تقریبا صفر میباشد. وهمینطور به مهارت یا دانش خاصی نیاز نیست.

گاهی این بسته بندی‌ها توسط دست و یک دستگاه حرارتی کوچک و گاهی با انواع دستگاه کوچک مانند: دستگاه دوخت خانگی و دستگاه بسته بندی خانگی، انجام می‌شود. این دستگاه‌ها در شغل بسته بندی در منزل، بسیار پر کاربرد و البته با هزینه‌ی معقول و کم می‌باشد.

7- پرورش طیور

در درجه اول و قبل از هر چیز شما باید علاقه خود را مد نظر قرار دهید زیرا اگر کاری را بدون علاقه و صرفا برای به دست آوردن درآمد شروع کنید روزی برای شما خسته کننده خواهد بود، ولی اگر در کار خود علاقه داشته باشید حتی تا نصفه های شب نیز به کار خود ادامه خواهید داد و هیچ گاه نیز خسته کننده نخواهد بود. پس اگر این علاقه را در خود احساس می کنید باید قدم دوم را بردارید.

پرورش طیور از آن دسته مشاغل کم ریسکی است که با سرمایه اندک می تواند شما را به سود فراوانی برساند،

امروزه پرندگان بومی مانند مرغ، بلدرچین، غاز و… جزو خوراک غالب افراد جامعه می باشند؛ مخصوصا کسانی که از گوشت قرمز استفاده نمی کنند، بنابراین بازار کار خیلی خوبی دارد.

کدام پرنده:

خب حتما دوست دارید من به شما بگم این پرنده سود دهی خوبی داره و اینم ليست هزینه و درآمدها و شروع کنید.

پرورش متاسفانه این شکلی نیست ولی من روشی به شما میگم که خودتون بتونید انتخاب کنید کدام پرورش مناسب شما هست.

سرمایه:

اول از همه باید اینو بدونید که هر نوع پرورش نیاز به حداقل سرمایه برای تامین تجهیزات دارد پس باید نسبت به بودجه ای که دارید پرورش مورد نظر را انتخاب کنید.

این شکلی به قضيه نگاه نکنید که بعد از این که سود کردم تجهیزات

میخرم مطمئن باش سودی نخواهی کرد چون بدون تجهیزات به راندمان مناسب نخواهی رسیدوضرر خواهی کرد پس مواظب باش

ذائقه:

دوستان یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب پرنده مورد نظر ذائقه مردم منطقه است: یه مثال ساده بزنم فکر کنید من بخوام در تبریز پرورش اردک راه اندازی کنم من محصولات این پرنده به کی میتونم بفروشم وقتی مردم این منطقه اصلا علاقه ای ندارن به اردک پس ذائقه مردم تاثیر گذار در انتخاب شما در نوع پرورش خواهد بود.

شهرهای اطراف:

شما علاوه بر منطقه خود باید شهرهایی که در شعاع دویست کیلومتری شما هم هستند بررسی کنید و به بازاریابی آن ها بپردازید چون میتواند بازار خوبی برای فروش محصولات شما داشته باشند.شهرهای دورتر به خاطر حمل و نقل ریسک بالایی داشته و بعد از کسب تجربه میتوانید در بازار آنها سهیم شوید.

آب و هوا:

آب و هوا نیز در پرورش تاثیر گذار می باشد. درسته شما داخل سالن پرورش میدید ولی برای اینکه دما و رطوبت در بعضی از فصل ها کنترل کنید نیاز به تجهیزات خاصی دارید.

عرضه و تقاضا:

شما بعد از اینکه متوجه شدید کدام پرنده درمنطقه شما بازار خوبی دارد باید پی ببرید که این محصول تا چه مقدار قابلیت فروش داره.تولید شما از نیاز بازار بیشتر نباشد.

از مشاوره با افراد با تجربه در زمینه پرورش طیور کمک بگیرید

1) مشاورین کسب و کار

2) کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند…

3) کسانی که اقلام مورد نیاز کار شما را به فروش می رسانند (دستگاه جوجه کشی ، قفس ، غذای پرنده و…)

4) کسانی که بازار این کار را در اختیار دارند و محصولی مانند محصول شما را به صورت خرده و عمده به فروش می رسانند.

5) کسانی که می توانند در معرفی محصول و خدمات به شما کمک کنند…

نیازی نیست اولین قدم خود را بزرگ بردارید، همیشه قدم به قدم و از مقیاس کوچک شروع کنید، در طی مسیر آگاهی و تجربه شما بالا رفته و کم کم می توانید فعالیت خود را گسترش دهید.

برای پرورش طیور به امکانات و تجهیزاتی زیاد و یا سرمایه ای کلان لازم نیست، با توجه به سرمایه و امکانات در دسترس و اولیه می توانید شروع به پرورش این نوع پرنده داشته باشید که با دادن آب و دانه مقوی و تهیه لانه های چوبی و یا پلاستیکی و رعایت کردن اصول نگهداری و شرایط مراقبت می توانید تعداد اولیه را افزایش و هم چنین با فروش گوشت و تخم آنها به درآمد های بسیار زیادی دست پیدا کنید.

8. کیک و شیرینی پزی

یکی از مشاغل هنری و لذت بخش کیک و شیرینی پزی در منزل می باشد. اگر در این فعالیت مهارت های لازم رو دارید و هر بار که کار شیرینی پزی می کنید مورد تعریف و تمجید خانواده و دوستان خود قرار می گیرید،ما برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم که بتوانید بوسیله این مهارت و تخصص خود، کسب درآمد کنید و برای خود یک کسب و کار بوجود آورید و در آینده مجموعه کاری خود را بزرگ و بزرگتر کنید.

وسایل مورد نیاز کیک و شیرینی پزی خانگی:

گاز فر، همزن برقی، قالب های ویژه و متنوع کیک و شیرینی، مواد اولیه شیرینی مانند ارد، شکر، شیر، نشاسته، تخم مرغ، کاکائو، دارچین و…. تمیزی و نظافت یکی از مهمترین فاکتور هایی می باشد که باید رعایت کنید.

اما باید بدانید که در ابتدا نمی توانید هزینه های زیادی را برای شروع این کسب و کار پرداخت کنید بهتر است از وسایل ساده تری استفاده کنید. شما با بهره مندی از وسایلی که خیلی پیشرفته نیستند هم می توانید بهترین و با کیفیت ترین انواع کیک و شیرینی را درست کنید. تنها عاملی که باید در زمان پخت انواع شیرینی به آن دقت داشته باشید این است که به تزیین کیک و شیرینی توجه داشته باشید و خلاقیت به خرج دهید. بعد از اینکه درآمد بیشتری به دست آوردید میتوانید ، وسایل شیرینی پزی خود را افزایش دهید.

برای راه اندازی شغل شیرینی پزی خانگی چه خصوصیاتی باید داشته باشید ؟

در حقیقت بعضی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که شما باید برای شروع شغل  کیک وشیرینی پزی داشته باشید و آن را تقویت کنید عبارت است از :

خلاق بودن

خلاق و خوش ذوق بودن یکی از مهمترین ویژگی هایی می باشد که شما باید دارا باشید. این حرفه یک هنر است و شما باید برای این هنر احترام قائل باشید.

مسئولیت پذیر بودن

مسئولیت پذیر بودن یکی از ویژگی های دیگری است که باید داشته باشد. در صورتی که سفارش های مشتریان به دست آنها نرسد، قطعا آنها دیگر از شما خرید نخواهند کرد. به همین علت هر زمانی که گفته اید سفارش را تحویل می دهید باید سفارش مشتریان را به دست شان برسانید.

تمیز بودن و رعایت بهداشت در کار

یکی دیگر از ویژگی هایی است که یک قناد باید داشته باشد تمیز بودن است. آشپزخانه و یا مکانی که شما از آن استفاده می نمایند باید همواره تمیز باشد. در این حالت خودتان هم تمرکز بیشتری برای انجام دادن فعالیت های خود خواهید داشت.

توانایی انجام دادن کار گروهی

توانایی انجام دادن فعالیت گروهی خیلی اهمیت دارد و زمانی که شما مشتریان تان افزایش می یابد باید بتوانید با افراد دیگر به صورت گروهی فعالیت کنید. در این صورت سفارش ها را در زمان کوتاه تری آماده کرده و به دست مشتریان خود می رسانید.

بعد از شغل شیرینی پزی خانگی در کجا می توانیم مشغول به کار شویم ؟

شما بدون شک در هر شغلی که هستید باید پیشرفت کنید و تنها در همان شغل نمانید. بنابراین شما باید بدانید که بعد از شغل شیرینی پزی خانگی چه پیشرفتی در کار خود می توانید داشته باشید. شما بعد از اینکه مشتریان خود را به دست آوردید می توانید تعداد آنها را روز به روز بیشتر کنید. امروز با استفاده از شبکه های مجازی افراد شغل های خانگی خود را به مشتریان معرفی می کنند.

بنابراین بهتر است از این روش استفاده کنید و شغل خود را به افراد دیگری که شما را نمی شناسند معرفی کنید.در این صورت می توانید روز به روز خود را شناخته تر سازید و سفارش های بیشتری را هم دریافت خواهید کرد. شما می توانید از افرادی که دنبال کننده زیادی دارند و مردم آنها را در دنیای مجازی قبول دارند درخواست نمایید که شغل شما را به افراد دیگر معرفی کنند.

تنها نکته ای که باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشید این است که اگر تعداد مشتریان شما روز به روز بیشتر شد هرگز کیفیت کارهای خود را فراموش نکنید. در صورتی که کیفیت پخت شیرینی و کیفیت شما پایین بیاید به مدت مرور زمان مشتریان خود را از دست خواهید داد.

9. اسنک و فینگر فود

منظور از فینگرفود همان لقمه های کوچکی می‌باشد که شما می‌توانید به سادگی آن ها را میل نمایید. امروزه فینگرفود یکی از صنعت های جذاب برای مشاغل کوچک و خانگی می‌باشد.

انسان های کارآفرین تا به امروز محصولات، رویدادها و فرآیندهای مختلف را با خلاقیت هایشان، اندیشه خود و ایده های نوین برای انسان ها شگفت انگیز تر و جذاب تر کرده‌اند. جمله‌ای در بین کارآفرینان مرسوم می‌باشد با این عنوان که هر چیزی به عنوان کالا در این دنیا خلق شده است. فقط خلاقیت‌ها و ایده‌ها هستند که این محصولات را جذاب تر و در چشم مصرف کننده ها و مشتری ها وسوسه انگیزتر می‌‌نمایند.

به علت شرایط اقتصادی و فعالیت اکثریت افراد خانواده در کشورهای در حال توسعه برای امرار معاش و فرصت کمی که برای آماده سازی شرایط مناسب میهمانی وجود دارد، معمولا آنها تمایل خواهند داشت که از فینگر فود به عنوان یک بخش وسوسه انگیز، تجملی و جذاب برای مهمانی هایشان استفاده نمایند. مراسم های کوچک خانوادگی، مهمانی به مناسب نامزدی، تولد، دورهمی و در کل مراسم ها و برنامه هایی که غالباً دارای رسمیت خاصی نیستند مناسب استفاده از این خوشمزه های کوچک می‌باشد. البته امروزه فینگرفود در همایش ها، سمینارها و حتی مجلس های عزاداری نیز جایگاه ویژه ای یافته است.

چگونگی پیشرو شدن در حوزه فینگرفود

برای کسب موفقیت و پیشرو شدن در تولید و فروش فینگر فود ۵ گام اصلی را می‌بایست پشت سر بگذارید. اهمیت این گام ها از آن جهت ضروری می‌باشد که می‌توان در یک جمله گفت که اگر اصولی و گام به گام قدم برندارید با شکست مواجه خواهید شد.

 گام اول: آموزش دوره‌های تخصصی​

پیشنهاد می‌شود برای کسب موفقیت در صنعت فینگرفود، ابتدا در دوره های آموزش فینگرفود شرکت نمایید.

گام دوم: با مکاتب هنری آشنا شوید​

به شیوه فرانسوی ها قدم بردارید. آشپزی را با هنر ترکیب نمایید. ایرانی ها مردمانی خوش خوراک می‌باشند، که این قضیه به نفع شما می‌باشد اما ایرانی ها به شدت نسبت به زیبایی و هارمونی غذا نیز عکس العمل مثبت نشان می‌دهند. آشنایی با مکاتب هنری این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا برای مشتریان خود براساس علایق و دیدگاه هایشان فینگرفودهای جذاب درست کنید.

گام سوم : قرار دادن بازاریابی تلفیقی در برنامه​

اغلب افراد تلاش شان برای بازاریابی و فروش از طریق یک یا دو کانال صورت می‌گیرد. این کانال دسترسی به مشتریان از طریق اینستاگرام یا تلگرام می‌باشد. اما بهتر است 10ها کانال ارتباطی با مشتریان ایجاد نمایید. گروه مشتری ها و مصرف کنندگان را لیست نموده و شناسایی نمایید و از روش های متنوع تری برای یافتن آنها استفاده نمایید. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی محصولات خود را به فروش برسانید. بازار داد و ستند خانگی منزلت که برای کسب و کار های خانگی ایجاد شده است به شما این امکان را می‌دهد که محصولات خانگی خود را به عنوان فروشنده در این سایت ارائه دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

10. پرورش گل و گیاه

اگر در منزل خود حیاط، گلخانه یا بالکن‌ دارید، می‌توانید به پرورش گل و گیاه بپردازید و آن‌ها را به فروش برسانید. همچنین پرورش گیاهان دارویی نیز گزینه مناسبی است؛ چراکه امروزه استفاده از داروهای گیاهی فراگیر شده است.

اگر هم فضای مناسبی برای پرورش گل و گیاه ندارید، نگران نباشید! چراکه پرورش گیاهان آپارتمانی نیز بسیار آسان و پردرآمد است و طرفداران زیادی نیز دارد.

بهتر است گیاهانی که برای سرمایه‌گذاری خانگی مناسب هستند را شناسایی کرده و برای آن‌ها وقت بگذارید. لذت پرورش گیاه و ایجاد شور و نشاط فراوانی که در خانه و آپارتمان می‌کند، روحیه اهالی خانه رو بهبود می‌بخشد و در کنار آن برای شما پولساز است.

11. فروشگاه اینترنتی

شما میتونید با راه اندازی فروشگاه آنلاین خودتون مثل سایت یا اینستاگرام که مخاطبان زیادی داره محصول مورد نظرتون و بفروشین و از این راه کسب درآمد داشته باشین.

برای اینکار ابتدا باید ببینید که شما تو چه کاری تخصص دارین یا اصلا به چی علاقه مندین که اون جنس و به صورت عمده خریداری کنید و در فروشگاه خود به مخاطبین خود بفروشید.

مثلا تو جلسه مشاورمون به یکی از خانوم ها پیشنهاد دادم تو زمینه کالای خواب فعالیت کنه. به این صورت که با چند فروشگاه بزرگ رفت و باهاشون صحبت کرد که در اضای گرفتن محصول از اونا به قیمت عمده اون روتختی و کالای خواب رو تو سایت یا پیج خودش بفروشه.

2نظر

علیرضا جهانی گفت:

بسیار عالی بود.کمی بیشتر توضیح میدادید بهتر بود.من به علت تصادف خانه نشین و همسرم نیز در کنارم بیکار هستیم.چه خوب بود کسی ادمین برای پیج و یا کانال خود میخواد با ما تماس بگیرد‌

مدیریت گفت:

سلام؛ خواهش میکنم به مرور مطلب را تکمیل میکنیم. به نظرم میتونید در سایت های پونیشا و یا انجام میدم برای خودتون پروژه دورکاری بگیرید و در کنار همسرتون در منزل انجام بدید. اگر سوالی داشتید حتما بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *