بهترین راهکارها برای یک سبک زندگی سالم و رضایت از زندگی فردی

آیا فکر می کنید سبک زندگی سالمی دارید؟ ما اکثرا فکر میکنیم اینکه بتوانیم با عادات غذایی خوب یا فعالیت جسمانی بدن خود را سالم نگه داریم کار نسبتا درستی انجام داده ایم. آیا واقعا فکر می کنید تنها همین موارد کافی هست تا سبک زندگیمان را سالم در نظر بگیریم؟
طبق تحقیقات اخیر ، فقط تعداد بسیار کمی از رده سنی بزرگسالان معیارهای یک سبک زندگی سالم را دارند. تحقیقات در آمریکا نشان داد که فقط 3٪ از بزرگسالان آمریکایی در مورد آنچه که نویسندگان می گویند چهار معیار اساسی برای زندگی سالم است، نمره کاملی را کسب کردند. فقط 13.8٪ از این افراد هر سه معیار زندگی سالم را داشتند. حدود 2/34 درصد فقط دو معیار داشتند. در کل وضعیت امتیازات زنان کمی بهتر از مردان بود.


چهار معیار اصلی که محققان برای سلامتی ارزیابی می کنند عبارتند از:
• آیا سیگار می کشید؟
• آیا وزن شما نرمال است یا برای رسیدن به وزن سالم می توانید با موفقیت وزن کم می کنید؟
• آیا روزانه حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف می کنید؟
• آیا 5 روز در هفته را یا بیشتر از 30 دقیقه ورزش می کنید؟

اگر واقعا به دنبال یک سبک زندگی سالم هستید این موارد نباید برای شما بیگانه باشد، مثلا همه می دانیم که استعمال سیگار برای سلامتی کاملا مضر است. اگرچه که این چهار عادتی که به آن اشاره شد به طور قطع برای یک سبک زندگی سالم مهم هستند ، اما برخی ممکن است استدلال کنند که باید عوامل بیشتری را در نظر گرفت.

بنابراین ما لیستی از شایع ترین موارد دیگری را که برای یک سبک زندگی سالم و رضایت از زندگی فردی نیاز است آن را انجام دهید را برای شما تهیه کردیم که مهمترین این موارد عبارتند از:

روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

سعی کنید مسواک زدن دندان ها و نخ دندان کشیدن روزانه را فراموش نکنید و همیشه مرتب آن را انجام دهید تا دندان ها و لثه های شما سالم و عاری از بیماری باشد. سلامت دهان و دندان نقش بسزایی در زندگی فردی ما دارد بنابراین باید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در حفظ و نگهداری دندان هایمان بسیار کوشا باشیم.


8 ساعت خواب کامل را در شب داشته باشید.

افرادی که خواب کاملی را در هنگام شب دارند نه تنها بهتر با استرس بهتر کنار می آیند بلکه ممکن است بهتر اشتهای خود را نیز کنترل کنند. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می تواند هورمون های گرسنگی شما را تحریک کرده و احتمالاً باعث پر خوری بیشتر شده و در نتیجه وزن اضافی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


از وعده های غذایی منظم در کنار خانواده لذت ببرید.

یکی از مزیت های داشتن وعده غذایی در کنار خانواده این است که به والدین این فرصت می دهد تا در مورد ترویج غذای مقوی برای فرزندان خود الگوی خوبی باشند، و همچنین زمینه را برای گفتگوهای گرم و صمیمی در کنار اعضای خانواده فراهم می کند. همانطور که مستحضر هستید ارتباط با خانواده و یا دوستان نقش مهمی را در زندگی سالم ایفا می کند.


روزانه چندین بار با صدای بلند لبخند بزنید و بخندید.

شاید برا شما تعجب آور باشد که بدانید خندیدن می تواند باعث می شود که خیلی منطقی تر با مسائل برخورد کنید و شما قادر خواهی بود تا خیلی خوب با موقعیت های دشوار کنار بیایید. پس همیشه سعی کنید تا می توانید متن های خنده دار بخوانید ، فیلم های کمدی تماشا کنید یا حتی جوک بگویید تا از این احساسات شاد و شفا بخش حداکثر لذت و استفاده را ببرید.

دعا کنید یا تمرین مدیتیشن داشته باشید.

سعی کنید حداقل 10-20 دقیقه در روز را به دعا و مدیتیشن اختصاص دهید و یا به دنبال آرامشی از این قبیل باشید. تمرکز و تأمل می تواند برای ذهن و روح شما بسیار مفید باشد و حتی ممکن است به کاهش فشار خون شما نیز کمک کند. تمرکز و تأمل حاصل از دعا و مدیتیشن به شما کمک خواهد کرد تا با خواسته های زندگی روزمره خود راحت تر کنار بیایید.


روزانه زمانی را برای قدم زدن و پیاده روی در نظر بگیرید.

سعی کنید در کنار دیگر فعالیت های زندگی تان زمانی را هم برای پیاده روی و قدم زدن در نظر بگیرید زیرا فعالیت بدنی می تواند به کاهش استرس ، سوزاندن کالری و تقویت عزت نفس شما کمک کند.


یوگا را امتحان کنید.

هدف یوگا خلق کردن یک هارمونی بین مغز،بدن و روح است. هنگامی که شما به خوبی تمرینات را انجام میدهد، قادر خواهید بود تا بهترین توانایی خود را نشان دهید و این به شما کمک خواهید کرد تا احساس خوبی داشته باشید. این ورزش به شدت به مردان و زنان مسن پیشنهاد می شود.

بیشتر پروتئین مصرف کنید.

این ماده مغذی باید جز بخش اساسی و جدایی ناپذیر برنامه غذایی شما باشد زیرا پروتئین 10٪ -35٪ کل کالری بدن ما را تشکیل می دهد وبا ماندگاری که در معده دارد باعث سیری بیشتر ما می شود. فقط کافی هست پروتئین را با غذاهای پر فیبر ترکیب کنید و خواهید دید چطور با کالری کمتری احساس سیری خواهید کرد. آجیل ، لبنیات کم چرب ، لوبیا ، گوشت بدون چربی ، مرغ و ماهی از منبع اصلی پروتئین ها هستند بنابراین سعی کنید آنها را بیشتر مصرف کنید.


سعی کنید همیشه نگرش مثبتی داشته باشید.

تمام تلاش خود را انجام دهید تا فقط به جنبه مثبت زندگی نگاه کنید( گویی فقط نیمه پر لیوان را می ببینید)، همچنین شما باید به خود توانایی و قدرت خود برای موفقیت ایمان داشته باشید و همیشه از عبارات تاکیدی مثبت مثل (“من فکر می کنم می توانم …”) استفاده کنید.
در پایان مهمترین نکته ای که باید آن را به خاطر بخاطر بسپارید این است که همه چیز به شما بستگی دارد. شما هر وقت که بخواهید و اراده کنید می توانید در سلامتی روحی و جسمی خود تغییر ایجاد کنید. اگر چه لیست رفتارهای سالم شما ممکن است با لیست بقیه افراد متفاوت باشد، ولی از هیچ تلاش و کوششی برای سالم تر کردن سبک زندگی خود دریغ نکنید و همیشه و در همه حال مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید.

کامنت بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *